Školsko natjecanje
O natjecanju
Školsko natjecanje iz Teorije glazbe namijenjeno je učenicima 2., 4. i 6. razreda osnovnoškolskog obrazovanja u Glazbenoj školi Josipa Runjanina.
Svrha i cilj natjecanja:
– Priprema učenika za zahtjeve prijemnog ispita prilikom upisa u srednjoškolsko glazbeno obrazovanje
– Otkrivanje posebno nadarenih učenika i motiviranje za daljnji razvoj vještina i znanja iz Solfeggia
– Poticanje učeničke suradnje, međusobne razmjene iskustava i podrške na razini Škole
– Prepoznavanje i nagrađivanje učeničke marljivosti na razini Škole
– Priprema učenika za državna i međunarodna natjecanja
– Stručno usavršavanje nastavnika Škole kroz podjelu iskustava, znanja i vještina u odgojno- obrazovnom radu s učenicima
PROPOZICIJE za 2. školsko natjecanje iz Teorije glazbe, ˝Runjanin˝
Kategorije:
1. kategorija: učenici drugog razreda
2. kategorija: učenici četvrtog razreda
3. kategorija: učenici šestog razreda i 2. pripremnog razreda
1. kategorija:
Tonovi: Zapisati i prepoznati tonove u velikoj, maloj, prvoj, drugoj i trećoj oktavi.
Intervali: Izgraditi ili imenovati intervale do Č5 (uzlazno i silazno) u violinskom i bas ključu ili napisanom intervalu odrediti vrstu i veličinu.
Ljestvice: Napisati dursku ili molsku ljestvicu do 3 predznaka, označiti tetrakorde, polutonove i zaokružiti glavne stupnjeve. Napisati tonove koji čine polutonski razmak u zadanom tonalitetu. Spojiti durske i molske paralelne ljestvice. Napisati vođice ili glavne stupnjeve u zadanim tonalitetima.
Ritam: Dodati taktne crte, pauze i ritam u zadane ritamske primjere u četvrtinskoj, polovinskoj i osminskoj mjeri.
Meloritamski primjer: Odrediti tonalitet i napisati taktne crte prema zadanoj mjeri. Zaokružiti durske i molske kvintakorde u melodiji.
Oznake za dinamiku i tempo: Napisati naziv ili kraticu za zadanu oznaku (prema zadanom nastavnom planu i programu za drugi razred).
2. kategorija:
Tetrakordi: Zapisati tetrakord na zadanom tonu (tetrakordi u druskoj i molskoj ljestvici).
Ljestvice: Napisati dursku ili molsku ljestvicu do 4 predznaka, označiti tetrakorde, polutonove i zaokružiti glavne stupnjeve. Napisati tonove koji čine polutonski razmak u zadanom tonalitetu. Spojiti durske i molske paralelne ljestvice. Napisati vođice ili glavne stupnjeve u zadanim tonalitetima te na njima izgraditi kvintakord i odrediti vrstu.
Ritam: Dodati taktne crte, pauze i ritam u zadane ritamske primjere u četvrtinskoj, polovinskoj i osminskoj mjeri.
Meloritamski primjer: Odrediti tonalitet primjera i napisati taktne crte prema zadanoj mjeri primjera. Zaokružiti povećane i smanjene kvintakorde u melodiji. Primjer zatim transponirati za zadani interval.
Intervali: Izgraditi sve intervale do oktave (uzlazno i silazno). Izgraditi povećanu i smanjenu kvintu ili kvartu.
Trozvuci: Izgraditi sve vrste kvintakorda na zadanom tonu (u bas ili violinskom ključu).
Oznake za izvođenje djela ili nazivi instrumenata: Oznake za tempo, dinamiku, artikulaciju, agogiku imenovati i definirati (prema nastavnom planu i programu za osnovne glazbene škole), napisati nazive svih instrumenata koji pripadaju gudačkoj, limenoj puhačkoj, drvenoj puhačkoj ili udaraljkaškoj skupini simfonijskog orkestra. Kod udaraljki je potrebno napisati osnovnu podjelu instrrumenata i navesti najmanje tri instrumenta iz svake skupine.
3.kategorija:
Ritam: Zadanom primjeru dodati taktne crte (u četvrtinskoj, polovinskoj ili osminskoj mjeri). Zadanom primjeru dodati ritam ili pauze.
Meloritamski primjer: Primjeru odrediti tonalitet. Zaokružiti dominantne septakorde ili njegove obrate u melodiji, zatim akorde napisati ispod primjera i odrediti im vrstu i veličinu. Meloritamski primjer transponirati za određeni interval.
Ljestvice: Napisati zadanu ljestvicu (svi predznaci). Napisati zadane akorde na zadanom stupnju u zadanom tonalitetu (trozvuci, D7 i obrati).
Intervali: Napisati intervale (jednostavne) unutar oktave u oba smjera na zadanom tonu.
Akordi: Napisati zadani trozvuk na zadanom tonu (u oba smjera) i četverozvuk na dominanti uzlazno na zadanom tonu (u bas ili violinskom ključu).
Oznake za izvođenje djela ili nazivi instrumenata: Oznake za tempo, dinamiku, artikulaciju, agogiku imenovati i definirati (prema nastavnom planu i programu za osnovne glazbene škole), napisati nazive svih instrumenata koji pripadaju gudačkoj, limenoj puhačkoj, drvenoj puhačkoj ili udaraljkaškoj skupini simfonijskog orkestra. Kod udaraljki je potrebno napisati osnovnu podjelu instrrumenata i navesti najmanje tri instrumenata iz svake skupine.